
Gick upp kl 10, satt och läste färdigt Karin Fossums bok, Evas Öga. En bok som på något sätt var lugn i tempo men som blev en bladvändare till slut tyckte jag. Jag har hennes andra bok hemma, men tillåter mig själv inte att börja läsa den förran jag har studerat lite först!
Så jag läste en kapitel i psykologiboken före lunch och började läsa nästa, lika bra att passa på idag när barnen höll sig sysselsätta med Band Hero och andra Wii spel och någon DVD. Skönt att kunna läsa i lugn och ro och inte känna dåligt samvete för det, barnen och mannen min var upptagna och glada ändå.
Nu är det mörkt igen, tack och lov så har det värsta av snön och is på vår lilla väg tinat bort, men det kommer att bli kallt igen ikväll sägs det, och för några dagar framöver, så det gäller att ta det försiktigt på vägarna. Som tur är så får inte jag köra ändå just nu...
Bilden visar vår julgran efter Small Kitty, våran lilla katt, har varit och klättrat i den och brottat med kulorna!
zile
++++++++++++++++++
St Stephen’s day, the best day of Christmas, all you have to do is get up, dinner is leftovers or else the Swede will fix something, kids are playing with their toys, Wii games and DVDs, I can read my thriller and when I finish that I can do a bit of study. Little bit of blogging and net-surfing, what more could I ask for?
Not a bad way to spend a Saturday...
A cold crisp day, but milder than during the week, so thankfully a lot of the ice and snow has melted and we're back to green grass again. The road is still icy in patches where it's in shade, so we stayed home today and relaxed.
Photo: our Christmas tree, after Small Kitty used it as a climbing frame and knocked decorations hither and thither...
zile