A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Wednesday, March 31, 2010

en film och en tur till ponycamp

Hej på er, jag skrev detta inlägg igår, men det är först idag att jag hinner att publicera det...

"Nu när jag är ledig på Påsklov, så kommer döttrarnas kompisar hit eller så hälsar döttrarna på sina vänner.
Igår var vi 8 st sammanlagt som åkte i min 8-sitsiga bil till Limerick och såg på filmen Alice in Wonderland. Jag hade lille sonen med, som inte har fyllt 4 än så det blev en del besök på toaletten osv under filmens gång, men jag tyckte om filmen ändå.
Johnny Depp är hur underbar som helst som The Mad Hatter, och Helena Bonham Carter var skrämmande bra som den Röda Drottningen, en mycket osympatisk typ. Mia Wasikowska var en riktigt bra Alice. Det var i 3D, bra effekter. Alla var nöjda med dagens utflykt, de 4 tonåringar, 2 9-åringar och en liten pojk och hans mamma(jag).


Johnny Depp som The Mad Hatter, lånad från fanpop.com

Idag var mina 2 stora tjejer iväg på pony camp med en annan kompis. De var där i 4 timmar, hade det jätte roligt, även om det blåste väldigt kallt, och snöade lite innan de slutade. Det är ett fint litet ställe, jag lånar bilderna från webben. Här kan ni läsa lite mer om dem http://www.childrensponyparties.com/




Nu väntar jag i bilen på att de stora döttrarna ska vara klara med deras Circuit training, och sedan blir det att åka hem och sticka och läsa och dricka te!"

Idag torsdag, hälsade jag på min syster, kusinerna hade jätteroligt tillsammans.
Just nu spelar de 2 största en soccer match, och jag sitter framför datorn en kort stund innan jag ska dra iväg och hämta dem. Jag är lite hes och vill inte stå och heja för högt på dem under hela matchen, jag tappar lätt rösten.

Hi all, we went to see Alice in Wonderland on Tuesday, I enjoyed it and so did the 7 children I had with me! The benefits or disadvantages of an 8 seater van!
I really like Johnny Depp, he was a very good Mad Hatter. Helena Bonham Carter was excellent as a bossy belligerent Red Queen and Anne Hathaway was otherworldly as the White Queen. Mia Wasikowska was Alice, striking and independent!
On Wednesday the girls went to pony camp, I only have a borrowed picture, cos all the ponies were back in their stables when I got there, we had a very heavy shower at that time.
Their site is here http://www.childrensponyparties.com/

Today Thursday, we went to visit my sister and her children, the cousins had a great time together.
Now the 2 eldest girls are at a match and I'm taking a breather before I go collect them, if I stay and watch the whole match, I run the risk of losing my voice if I start to shout them on.
just about to head out the door now.
A bit of music to see me on my way,
The Ramones from January 1980, Baby I love you


liz

No comments:

Post a Comment