A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Tuesday, May 11, 2010

"det är gott att leva, gott att finnas till..."

Hej, jag har inte haft så mycket tid att blogga den gångna veckan, det var varit många matcher och träningspass för tjejerna och jag har helt enkelt inte haft tid.
Jag har försökt att lägga in fler bilder tagen av min man i Glenstal för 10 dagar sedan, men det fungerar inte ikväll av någon anledning. Suck...
Det har varit soligt men kallt på Irland, det blåser kallt norrifrån och ibland österifrån.
Jag jobbar på som vanligt. Barnen går i skolan. Värmlänningen jobbar. Katterna har vant sig vid varandra och tål varandra nu.
Det är skönt och grönt omkring oss, jag får gå ut med min egen kamera imorgon och ta bilder så att ni kan se hur det ser ut. Värmlänningen klipper gräsmattan varannan helg, det blir snart varje helg det behövs, till hans förtret....

Jag hoppas att kunna komma till stan imorgon och kolla lite i en garnaffär och se om inte jag kan hitta några bra mönster och lite extra garn.
Nu på torsdag ska den jättefilten som består av 3000 stickade lappar i A4 storlek visas upp för publiken för första gången. Jag kanske kommer dit till helgen och tar några bilder av den med. (jag stickade 9 lappar till den).
Ryggen mår bra, en av anledningarna till att jag inte har bloggat är att jag har försökt att låta bli att sitta vid datorn sent på kvällen. Jag har försökt att gå och lägga mig i vettig tid istället!
Jag hoppas att alla ni som är härinne och läser har det bra. Jag bloggvandrar imorgon och svarar då på de kommentarer jag inte har svarat på än.
Må bra!
Kom ihåg: "det är gott att leva, gott att finnas till, trots allt..." Så sjunger Ulf Lundell i alla fall!
liz
________________
Hello all,
Apologies for the delay in not blogging before this, I haven't had much time to blog, the girls have had lots of matches and training sessions, they've kept me busy, and I've been trying to go to bed early enough, so I haven't been allowing myself to even turn on the laptop after 9pm.
All is well here, work and school keep us out of mischief every day!
All is very green now, unfortunately I cannot get my laptop to cooperate with the disc of photos my DH took recently in Glenstal so this is a pic free blog tonight.
I'll have to get my own little camera and take some shots for the blog to show you just how green it is.
The weather is cold, the wind can be very sharp and cutting, although we have a lot of sun and it's very dry. I hear we may have showers on the way, rain even on Thursday! maybe 'a soft day' in store on Thurs?
So it's midnight almost and like Cinderella, I have to leave the party, time to hit the sack. Looking forward to a little yarn shopping tomorrow and maybe a sneak peek at Eilish Tuite's giant blanket as it is being installed at present in a building in Bedford Row in Limerick City. If it's not visible tomorrow I'll have to wait till Thurs or after to see it.
Good night, whoops, there goes my carriage....
Live well, remember 'it's good to be alive! '(translated from work of the Swedish songwriter and novelist Ulf Lundell)
liz

No comments:

Post a Comment