A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Saturday, July 31, 2010

raindrops keep falling on my head.....


our brand-new trampoline

regn, regn, regn.... det regnade igår, och det regnar nu igen,
a nice soft day, thank God, som vi säger på Irland...
det gör mig inget, jag gillar inte när det är för varmt ändå, hoppas bara att solen kommer fram lite senare idag och att vi kan komma ut i trädgården...
barnen vill så gärna hoppa på våran splitternya STUDSMATTA!!

själv ska jag till biblioteket och lämna tillbaks böcker, kanske hämta ull att spinna med från en tjej som inte vill ha ullen längre, och sedan gå i stan lite...

det är långhelg denna helg, Värmlänningen är ledig nu på måndag oxå. Barnen och jag är lediga till slutet av augusti, så skönt...

Hope you are enjoying your weekend, it's a long weekend here, Monday is a Bank Holiday, so M is off on Monday, of course me and the girls and son are all on our holidays till end of august, what utter luxury...
it's raining here, like yesterday, but i don't mind, maybe it'll improve later and i can hang some laundry and the kids can jump on the new TRAMPOLINE!
regards
liz

2 comments:

  1. Jag ville alltid ha en studsmatta när jag var liten :-) Men då fanns ju inte dessa mindre behändiga direkt. Dessutom påstiod alltid min mor att folk bröt nacken när de hamnade lite fel :-) Ben och armar har jag hört, men det var väl en av de där nödvändiga historierna för att få barnen att tystna med sitt tjat :-) :-)

    Kul att du är tillbaks!
    Christer.

    ReplyDelete
  2. ja det har du rätt i Christer, det är sånt som mammor säger för att få ungarna att sluta tjata...
    men å andra sidan så kan jag tänka mig att folk skulle kunna bryta alla de olika kroppsdelar om de ramlade av en studsmatta, som tur är så säljs studsmattor nu bara med medföljande säkerhetsnät, så är det på Irland åtminstone.

    ReplyDelete