A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Monday, February 8, 2010

daffodils!


Apologies for the dark photo, I had two small children in the car and couldn't get out, I had to roll down the window and take the shot as best I could. Also the sun was setting in my face and the daffodils were growing on the side of a ditch, in the shade... But they're daffodils in bloom, and it's still only the first half of February!

Såja,
bilder på de första påskliljorna jag har sett i år, förlåt att bilden är så mörk... Jag tycker dessa påskliljor blommar väldigt tidigt, min andra dotter föddes av slutet av mars 1997 och jag kommer ihåg att det var påskliljor i trädgården i bilderna tagna dagen då vi kom hem med henne. Det är stor skillnad mellan första veckan i februari och sista veckan i mars....
Jag såg dessa blommor förra veckan, de växer i närheten av där mina döttrar tränar efter skolan, men det var först idag som jag skulle dit igen och då var jag en duktig bloggare och tog med mig kameran!
I de flesta trädgårdar allt som syns av påskliljor nu är gröna blad, några centimeter långa.
Såja, dags att erkänna att jag inte är Superwoman... Jag insåg före kursstart att 15 poäng i Anatomi och Fysiologi vore för mycket för mig att klara av, med jobbet, och barnen och mannen och allt, så jag har faktiskt ändrat mig, lämnat återbud till Anatomi kursen före kurststart och ska gå 2 mindre kurser istället. Den ena 3 poäng i Förberedande matematik distans med KTH och den andra (förhoppningsvis blir det av) Kognitions vetenskap 7,5 poäng, distans den med, Högskolan i Skövde.
Dessutom har jag inspirerats av alla underbara bloggar jag läser, och har börjat både baka lite och sticka lite igen, både har alltid varit intressanta hobbies för mig, men dem har jag inte prioriterat nu på länge.
Så jag kommer helt enkelt att ha fullt upp den närmaste tiden med många roliga aktiviteter att välja emellan!
God natt, sov gott,
Take care
zile

2 comments:

  1. Mmm, våren har kommit till Irland. Tack för att du visar härliga foton som bevis. Det ger oss hopp här uppe i kallan nord ;)
    Min eloge till dig som ska plugga på distans. Det kan vara ganska tufft och kräver en hel del självdisciplin, så man verkligen får plugga i lugn och ro. Men det tror jag att du har;)
    Lycka till!
    Varma kramar,

    ReplyDelete
  2. Njaa, jag vet inte, jag har tyvärr inte särskilt mycket självdiscplin, önskar jag hade, det blir ganska rörigt här ibland, med 4 barn, jobbet, mannen, hushållsarbete och distansstudierna, fråga min man bara, han är svensk och han har ordning på saker och ting han! 'Ordning och reda, pengar på fredag!'
    Jag nöjer mig med korta kurser, inte så många poäng per termin, jag har ingen brådska, jag tänker inte byta jobb eller något, jag är fastanställd som lärare, jag sitter säkert.
    Tack för de fina orden om mig i din blogg, jag tackar verkligen och bugar för dem!
    Kram
    liz

    ReplyDelete