A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Sunday, December 20, 2009

Julsång i kyrkan Carol Service


Precis kommit hem från kyrkan i byn, där min 9-åriga dotter har varit med och sjungit julsånger med sina klasskamrater;
det var en s.k. Carol Service, där skolans barn sjöng och den lokala kören också sjöng julsånger;
mina barn blev jätteglada när de upptäckte att det snöade för fullt precis innan vi skulle åka till kyrkan; min man blev inte så glad, därför att han var tvungen att köra på våra smala krokiga vägar till kyrkan, drygt 6 km, inte så farligt, men värmlänningen min stressar upp sig lite över sånt...
nu fryser jag om fötterna, men ser fram emot en god och varm kopp tee (jag lärde mig aldrig dricka kaffe i Sverige), och nåt varmt o gott att äta...
här medföljer en bild på min 3åriga son, ute på altan för att njuta av snön några minuter, det var stora dottern som tog ut honom när jag hade åkt till kyrkan, inget som jag skulle ha gjort, men men...
Nu har det slutat att snöa, det återstår att se om det snöar mer under natten,
barnen kanske inte kommer till skolan om skolbussen inte vågar sig ut på morgonen...
inga dubbdäck här inte, och inte heller några bävernylon-överaller, utom några jag har i förrådet,


Yes indeed, just home from the church where my 9yr old daughter was singing carols with her class and schoolmates; it started to snow just before we left, which delighted the children but caused my Swede a bit of stress, I'm the rally-driver in the family, but I can't drive now for about another 5 weeks, after my operation in mid december.
Picture is of my son, out on the deck in the snow.
We'll have to wait and see if the kids get to school in the morning at all, the schoolbus may not venture out at all...
regards
zile

No comments:

Post a Comment