A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Monday, January 18, 2010

matteuppgiften klar...

Äntligen är matteuppgiften klar, den allra sista biten var en gruppuppgift, där man jobbade ihop med 3 andra studenter, granskade varandras uppgifter och lösningar, och försökte att diskutera oss fram till lösningar som alla var nöjda med.
Grupparbete i all sin ära, men att försöka att samarbeta kan vara lätt för några, och betydligt svårare för andra...och det är inte mig jag pratar om, även om jag har det irländska heta temperamentet!

Iallafall, nu är det gjort, inskickat, hoppas att det blir bra, kan äntligen gå lägga mig och kanske läsa lite mer i min deckare, Leif GW Perssons En annan tid, ett annat liv. Jag gillar hans sätt att skriva, lite strävt på något sätt, eller ska jag säga torrt, dystert? men väldigt roligt.



Så här tänker chefen Lars Martin Johansson när han samtalar med en manlig kollega, Wiklander, efter ett möte där en yngre kvinnlig kollega hade sagt emot honom:

Citat: 'Wiklander var ju ändå karl som han själv, visserligen inte norrlänning utan bara värmlänning men i det här läget fick det duga och vad hade han för övrigt att välja på?
-Fruntimmer har en enastående förmåga att jaga upp sig över minsta lilla, förklarade Johansson, utan namns nämnande.
' slutcitat

Nu ska jag gå lägga mig med min man, visserligen inte norrlänning utan bara värmlänning, men i det här läget får det duga och vad har jag för övrigt att välja på? fnitter..., måste vara trött....
god natt på er
zile
ps Leif GW har webbsida http://www.leifgwpersson.se/

2 comments:

  1. Hej.
    Trevligt att du besökte mig och lämnade lite vårkänslor. Jaa, du berättade ju om den ljumma vinden, fåglarna som kvittrade och de skira molnen som gled förbi ... jag riktigt kände tvättdoften och tyckte också att jag rufsades till i håret ... Tack !!!

    Än vet du nog inte hur det gick med matteproblemet ... om ni löste det men tänk att det tror jag. Håller tummarna för er !!!
    Kram från mej !!!

    ReplyDelete
  2. Hej! Vad roligt att du tittade in hit, och lämnade kommentar. Jag hängde ut tvätten på linan och kläderna blev nästan torra.
    Vi fick godkända imorse på matteuppgiften, äntligen....
    Nu vill jag ta det lite lugnt innan jag börjar något nytt.
    Få se om jag lyckas sätta in några vårbilder i min blogg ikväll.
    liz

    ReplyDelete