A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Thursday, January 7, 2010

psykologi tenta ikväll

Ikväll har jag min tredje och sista tenta i psykologi, allmän introduktionskurs.
Jag sitter med böckerna framför mig, har suttit med dem hela dagen och gått igenom smakprov på flervlasfrågor på webben också. Ska ut nu och ta en kort promenad i solen.

Nyheter i korthet:
Våran lilla katt har haft sin operation och kom hem i tisdags eftermiddag. Hon verkar pigg och glad, tack och lov. Egentligen skulle vi hålla henne inomhus i 7 dagar, men hon smet ut imorse vid 11 tiden och jag lät henne vara ute ett tag, det var soligt, men... hon kom inte tillbaks när jag kallade på henne! I 3 timmar trodde jag att hon inte skulle komma tillbaks, (det hände för 6 år sedan att en annan ung katt vi hade försvann en vecka efter sin operation). Hur skulle jag förklara för barnen och mannen min att jag lät henne försvinna!!!
Hon kom dock hem vid 3 tiden och jag blev så glad. Nu stannar hon inomhus minsann!

Bara en av mina 4 barn kom till skolan idag, vissa skolor var stängda pga vädret och vägarna. Vi har det inte alls så dåligt ställt som andra, vissa kommer inte ut till affärerna osv för att köpa mat. Värmlänningen har kunnat åka till jobbet varje dag och handlar det vi behöver på hemvägen. Vi kanske får snö ikväll.
Då så, dags att komma ut lite i det friska...
zile

No comments:

Post a Comment