A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Tuesday, January 5, 2010

trettondagsafton

Inte för att vi firar trettondagsafton på ett särskilt sätt på Irland, det gör vi inte, men min systerdotter fyller år idag och då har min syster och barnen varit och hälsat på oss. Det var roligt för kusinerna att ses igen, vi hade en god middag och många skratt. Min mamma kom förbi också.
En som heter Iris DeMent fyller år idag också, hon är en amerikansk folkmusik sångerska med en röst som är speciell. Jag tror inte att jag klarar av att lägga upp en video av henne med detta inlägg, men hon sjunger ihop med John Prine bl andra, kolla på youtube, så hittar ni dem med en låt som heter In Spite of Ourselves. Här nedan ser ni en av hennes album.



Bara 1 dag kvar till barnen börjar skolan igen...

2 comments:

  1. här börjar med barnen skolan imorrn fast de börjar med en studiedag så de börjar på fredag,
    ha en go kväll

    ReplyDelete
  2. Vädret orsakade mindre kaos på Irland så vissa skolor öppnade inte förra veckan och alla skolor var stängda idag måndag den 11e.
    Imorgon öppnar en del skolor i county limerick, det har börjat töa. Istället för snö , så kommer det en storm, vind och regn, men jag klagar inte! (Läste ditt inlägg om allt klagande om vädret...)
    :)
    zile

    ReplyDelete