A blog by an Irishwoman, written in both English and Swedish, depending on what humour is on me....
En blogg av en irländska, skriven på svenska och engelska.
Just scroll down to find the English bits among the Swedish, or vice versa.

Ta Gaeilge agam freisin, más é an rud é go bhfuil éinne eile le Gaeilge ag léamh mo bhlagsa.

Ich verstehe auch ein bisschen Deutsch, je parle un petit peu francais och klarar av lite norska med.

Wondering about the background of the blog? They're the Cliffs of Moher, in the neighbouring county, County Clare, 8km long, 700m high, and magnificent. Well worth a visit if anyone is around the West of Ireland



Sunday, January 24, 2010

Sunday at home...

A quiet day at home, we baked! First some queen cakes, then 12 yr old daughter made chocolate eclairs, delicious, and finally the Swede made a vegetarian nut-roast. Yum.
I got a short walk, even though the day was damp and inclined to rain, but I wrapped up well and stretched the legs, as part of my recovery.

Vi hade en lugn dag hemma, det bakades an del, mini muffins, eclairs och en vegetarisk rätt gjord på nötter och ost, en nötlimpa. Mycket gott.
Vi var ute och gick också, värmlänningen gick med sonen, och jag tog en kort promenad, bra för mig nu när jag är på förbättringsväg.

Hoppas att ni har haft det bra under helgen,
Roligt att läsa vad ni har haft för er,
dåså,
zile

2 comments:

  1. hej. Vad roligt det är att läsa din blogg. Här har vi fått ännu mer vinter idag. Hälsa! från Lisa

    ReplyDelete
  2. Hej Lisa!
    Vad roligt att du kikar in hos mig!
    Mer vinter idag? usch, vi har det lite våraktigt, men det kommer att bli kyligare till helgen.
    Inte riktigt lika kallt som i Sverige förstås.
    Mina döttrar vill så gärna vara i Sverige och uppleva det att kunna åka skridskor, när som helst!
    men men, de får nöja sig med soccer och hurling, kolla mitt senaste inlägg!
    kram till alla,
    liz

    ReplyDelete